The Performer’s Body as a Tool in Interpretation Research
Musical interpretation is by definition closely tied to the body of the performer. Traces of past performances, such as those left in writing (annotated parts or written instructions) as well as in sound (piano rolls or early recordings) need to be investigated in consideration of the performer’s body. Consequently, understanding the meaning of historical text and sound information requires retrospective translation processes, i.e. from annotations back into cultural practices, from instructions back into sound, from early recordings back into performance. The conference – taking place in Bern (Switzerland), 2–4 November 2023 – seeks to investigate innovative methods for the analysis of musical performance and interpretation, with a special focus on “historical embodiment” and “musical reenactment” in the developing field of “early recordings informed performance”.
Seit 2022 betreibt die Hochschule für Musik Freiburg i. Br. (HfM) in Zusammenarbeit mit der...
mehr lesenBlick zurück und nach vorn: Vor 125 Jahren gegründet und 2017 aufgelöst, prägte der Schweizerische...
mehr lesenBlick zurück und voraus: Vor 125 Jahren gegründet und 2017 aufgelöst, prägte der Schweizerische...
mehr lesenWe are pleased to announce that the Global Piano Roll Meeting series will continue.
The next prelude...
Der Online-Katalog der HKB-Musikbibliothek umfasst zahllose Bücher, Tonträger und Noten –...
mehr lesen